هزینه های تحصیل دندانپزشکی در ترکیه
نوشته شده توسط : مینا نجیبیان

به طور کلی هزینه های مربوط به مواد آموزشی و تجهیزات پزشکی مورد نیاز در دروس رشته دندانپزشکی، باید توسط خود دانشجویان تهیه شود. در مقایسه با سایر رشته ها مانند حقوق، دانشجوی دندانپزشکی به دلیل هزینه های مواد، ابزار و همینطور کتاب هزینه های بیشتری دارد.

برای تحصیل در این رشته در دانشگاه هایی که نیاز به آزمون ورودی ندارند(تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه)، هزینه تحصیل شما بین 10 تا 25000 هزار دلار سالانه خواهد بود.این در حالی است که هزینه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه با توجه به نوع دانشگاه دولتی متفاوت بوده و می­تواند سالانه رقمی معادل  1000 تا 3000 دلار باشد.

برای مثال در طول تحصیل دندانپزشکی در ترکیه، یک دانشجو مبلغی بین 1000 تا 1500 لیر(معادل 220 تا 330 یورو) برای خرید ابزار و وسایل خود می­پردازد. به همین علت بسیاری از دانش آموزان این وسایل را در صورت امکان از دانشجویان ترم بالاتر تهیه می­کنند.

لازم بذکر است که در برخی از دانشگاه های ترکیه، دانشجویان این ابزار و وسایل را به علت آنکه در هزینه های آنها گنجانده شده است، به صورت رایگان دریافت می­کنند. همچنین این ابزارها و وسایل می­توانند به صورت گروهی توسط خود دانشگاه با هزینه کمتری تهیه شوند. در هر صورت، هزینه مواد به طرز شگفت آوری زیاد نخواهد بود و فقط در نیمه دوم تحصیل فرد و در طی گذراندن مراحل بالینی مورد نیاز خواهد بود.

همچنین برنامه های بورسیه و اسکالرشیپ های مختلفی نیز بسته به دانشگاه محل تحصیل وجود دارند که دانشجویان رشته دندانپزشکی می­توانند برای دریافت کمک هزینه های مختلف بسته به میزان هزینه هایشان درخواست داده و اقدام کنند.

 

https://aralgam.com/%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%be%d8%b2%d8%b4%da%a9%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%b1%da%a9%db%8c%d9%87/





:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: